Nenechajme sa zviesť nástrahami politiky, ktorej dominuje marketing!

“Po niekoľkých rokoch premýšľania nad vlastnou minulosťou sa nebudeme pýtať: Koľkí so mnou súhlasili, koľkí ma volili, koľkí si o mne vytvorili pozitívny obraz?,” píše pápež František vo svojej najnovšej encyklike. Varuje pred politikou, ktorej sa zmocnil ošiaľ marketingu. Politikou, ktorá, ako veľmi výstižne hovorí, rozdeľuje, zasieva nepriateľstvo a bezútešný skepticizmus, neschopný spojiť ľudí pre spoločný projekt. Po čase zaznejú celkom iné, azda bolestné otázky: “Koľko lásky som vložil do svojej práce? V čom som pomohol ľudu napredovať? Akú stopu som zanechal v spoločnosti? Aké skutočné vzťahy som vybudoval? Aké pozitívne sily som oslobodil? Koľko mieru do spoločnosti som zasial? Čo som na mieste, ktoré mi zverili, vytvoril?“ (Fratelli tutti, 197) Tieto otázky nekladie ani tak rímsky biskup, ale dáva ich život. A keď pristupujeme k volebným urnám, keď verejne hovoríme a píšeme, keď vstupujeme do verejného života, vtedy sa veľmi naliehavo otvárajú pred každým z nás. Nenechajme sa zviesť nástrahami politiky, ktorej dominuje marketing!